Thursday, September 2, 2010



våra favoritpojkar har varit över på drinkar och nu packar jag och Ida för fullt, för om några få timmar åker vi till LAS VEGAS!

hörs när jag kommer hem igen och då ska jag lägga upp en massa bilder från helgen, för guess what, jag köpte världen finaste KAMERA idag(den är vit och matchar min dator och mobil!) och så vill jag poängtera att den är en födelsedagspresent från mina underbara vänner Anna, Emilie, Emma, Camilla, Anna2, Sanette och Dezirée. TACK TACK TACK, love u guys!



/Alma

Monday, August 30, 2010

fartfylld helg! idag, måndag, har jag istället städat, tvättat, lagat mat och pluggat hela dagen. jag vet inte om jag ska känna mig duktig eller som en riktig hushållerska. jag är snart klar med mina två första assignments som ska in på onsdag (PR-läxa) och sen måste jag läsa en massa ikväll också. man har quizzes på nästan varje lektion, det är som småprov där man besvarar kryssfrågor och läraren kollar om man har läst i boken eller inte. klarar man inte dem, failar man kursen, so I better read everything!

i lördags blev det i alla fall IV igen. den här gången kom vi med partybussen också, det var riktigt kul! sov hos Johanna och Michaela i la brezza, för att jag åkte tillbaka till SB med dem eftersom de andra skulle sova kvar i IV. i söndags hämtade Johan och Omar upp mig och så åkte vi ner till stranden där Alexandra och Lykke redan låg och schtekte för fullt. spelade lite volleyball, lyssnade på musik och bara chillade. hur skön söndag som helst. på kvällen blev det bara en frappucino på starbucks downtown och tidig hemgång.

imorgon har jag skola hela dagen och om jag hinner mellan lektionerna ska jag åka till IV och köpa en cykel! yaay!

lägger upp lite bilder från helgen, fortfarande i dålig mobilkvalitet men nästa gång ni får se bilder är de förhoppningsvis tagna med en bra digitalkamera!




jag tror att amerikaner tror att vodka typ heter svodka på svenska.





volleybaaall. vi sög, allihopa.
/A


lucky me som har tre stycken!
dvs. Anna, Emilie och Emma...