Wednesday, October 6, 2010

MINA FINASTE OCH BÄSTASTE VÄNNER ÄR HÄR HOS MIG OCH JAG KAN INTE VARA GLADARE. MITT LIV ÄR PERFEKT. Det är allt jag har att säga. Puss







PS.: Ja, jag hatar att blogga

/a

Thursday, September 2, 2010



våra favoritpojkar har varit över på drinkar och nu packar jag och Ida för fullt, för om några få timmar åker vi till LAS VEGAS!

hörs när jag kommer hem igen och då ska jag lägga upp en massa bilder från helgen, för guess what, jag köpte världen finaste KAMERA idag(den är vit och matchar min dator och mobil!) och så vill jag poängtera att den är en födelsedagspresent från mina underbara vänner Anna, Emilie, Emma, Camilla, Anna2, Sanette och Dezirée. TACK TACK TACK, love u guys!



/Alma

Monday, August 30, 2010

fartfylld helg! idag, måndag, har jag istället städat, tvättat, lagat mat och pluggat hela dagen. jag vet inte om jag ska känna mig duktig eller som en riktig hushållerska. jag är snart klar med mina två första assignments som ska in på onsdag (PR-läxa) och sen måste jag läsa en massa ikväll också. man har quizzes på nästan varje lektion, det är som småprov där man besvarar kryssfrågor och läraren kollar om man har läst i boken eller inte. klarar man inte dem, failar man kursen, so I better read everything!

i lördags blev det i alla fall IV igen. den här gången kom vi med partybussen också, det var riktigt kul! sov hos Johanna och Michaela i la brezza, för att jag åkte tillbaka till SB med dem eftersom de andra skulle sova kvar i IV. i söndags hämtade Johan och Omar upp mig och så åkte vi ner till stranden där Alexandra och Lykke redan låg och schtekte för fullt. spelade lite volleyball, lyssnade på musik och bara chillade. hur skön söndag som helst. på kvällen blev det bara en frappucino på starbucks downtown och tidig hemgång.

imorgon har jag skola hela dagen och om jag hinner mellan lektionerna ska jag åka till IV och köpa en cykel! yaay!

lägger upp lite bilder från helgen, fortfarande i dålig mobilkvalitet men nästa gång ni får se bilder är de förhoppningsvis tagna med en bra digitalkamera!




jag tror att amerikaner tror att vodka typ heter svodka på svenska.





volleybaaall. vi sög, allihopa.
/A


lucky me som har tre stycken!
dvs. Anna, Emilie och Emma...

Saturday, August 28, 2010

första skolveckan avklarad. partyt började i torsdags i la brezza, första kvällen som vi var ute till 4, annars är man typ i säng senast kl 2 för att polisen crashar allt omkring 12. jag och Ida har blivit bundisar med Vince och Andrew (tatuerade killen) så vi har hängt med dem både torsdags och igår. i torsdags kom killarna och Idas tjejkompisar från Sverige över till oss, det blev lite drama och lite högljutt så min lanlord mailade mig om att vi måste var tystare på kvällarna. fick panik! har aldrig fått nåt klagomål förut så jag smörade ihop ett mail som hon gillade så nu är allt bra igen. vi är iaf supertysta och inga förfester här längre!

igår kom taxin och hämtade upp mig och Ida, sen åkte vi laget runt för att hämta alla och sen förfest i la brezza igen. det var födelsedagsfest i en av lägenheterna, men det visade sig BARA vara svenskar där så jag gick ner en våning, behöver verkligen inte fler svenska kompisar här. skulle ner och hälsa på några killar från Schweiz och se vad de gjorde för roligt men i ALLA lägenheter på nedervåningen var det bara svenskar också. helt sjukt. jag vägrade prata med nån, stod som en staty och tänkte för mig själv om jag verkligen var i Cali eller i typ... örebro. sen kommer en kille fram och säger (har blivit den vanligaste frasen sen jag kom hit för alla verkar tro att de träffat mig förut)

-hey, I know you!
-I don't think so... (jag var lite halvt irriterad)
-yaa I do, I think you're in my class. Alma, right? you're taking the international marketing class?

okej då... han ville att vi skulle med till IV, för några svenskar som vi har festat med förut hade bestämt limo för att åka dit. fastän han var supersöt, så var han också den ENDA amerikanen så jag passade. min förra roommate Kevin hade styrt den omtalade partybussen till IV så jag ville verkligen med den också. så jag börjar gå mot dem och då bara åker de ifrån oss. tack! jag och Ida går in till Andrew och Vince istället och festar med dem för att sen åka till IV med dem istället. väl i IV går vi till Idas gamla hem, för hon hade kvar nycklarna. dricker lite av hennes roommates dricka (catfight senare på kvällen haha) och möter sen Patrick och Chris. IV var inte så lyckat, slutar med att vi alla somnar hos Chris och jag och Ida hade en riktig vandringstur kl 8 imorse som slutade på ett mysigt café downtown, med te och turkey sandwiches. taxi hem, ätit choklad, kollat serier och sovit till kl 16. nu ska vi duscha och fixa oss, sen spana in Omars nya möbler som han har shoppat idag och sen är planen att jag och alla 21+are ska ut downtown! får se hur det slutar...

A

Wednesday, August 25, 2010

vill berätta om min födelsedag lite fort också. jag vaknar av att Omar, Johan, Edvin och Ida kliver in genom dörren med tårta och sjunger ja må hon leva. jag som var mitt i en dröm fattar ingenting och drar typ täcket över huvudet. de gör massa frukost, kokar kaffe och skär upp tårtan och jag får mig en riktigt mysig födelsedagsfrukost. när jag vaknade upp hade jag fått ett dussin sms av alla underbara vänner med födelsedagshälsningar, FÖRUTOM mina föräldrar. de skickade bara
-kan du gå in på skype?
kul, tänkte jag, de har glömt min födelsedag! loggade iaf in efter ett tag och innan bilden kom fram hörde jag bara en massa röster sjunga och vad ser jag? alla mina allra bästaste kompisar, hela min familj och kusiner och vänner till familjen stå där och sjunga för mig. okej, de hade visst inte glömt mig. dåligt samvete, check!
eftersom jag är ledig på måndagar och fredagar hade jag en heldag för mig själv på måndag medan alla andra var i skolan. jag la mig på min uteplats och solade, planerade inför kvällen och fixade mig. jag bokade ett bord för ca 18 personer omkring kl 21 på en japansk restaurang downtown. Johan hämtade upp mig och Ida och vi mötte resten på restaurangen. alla kom, det var jättekul! vi hade två kockar som lagade maten framför oss och maten var supergod. speciellt med champagnen som jag beställde, såklart! när vi hade ätit upp kommer personalen in med trummor, ljus (tomtebloss eller vad det heter) och en cupcake specialitet och sjunger happy birthday för mig, alla andra också. haha, det var roligt. efter det blev det dock ingen utgång, första skoldagen var ju dagen efter och jag längtade efter att avsluta min superfödelsedag i min supersköna säng.















ursäkta de dåliga mobilbilderna, jag köper kamera så fort jag får tillfälle!
A
okej, nu är jag superförkyld. timing, verkligen! igår var jag tvungen att gå ut från föreläsningssalen för att jag hostade som oavbrutet i en evighet. så sjukt pinsamt. ja, igår var alltså min första riktiga skoldag. vilken dag! jag hade tre föreläsningar, de två första var mellan 9.30 och 12.30 och den tredje var mellan 18 och 21. campus var heeelt fyllt av studenter och vädret var helt underbart! jag träffade en amerikansk tjej, Amelia, på min andra föreläsning som visade sig vara i min sista klass också så hon var så snäll att köra hem mig efter skolan. tur det, för jag har fortfarande inte riktigt koll på busstiderna, inte köpt en cykel än och åka taxi till skolan varje dag blir lite dyrt i längden. jag och Ida (min nyinflyttade roommate) var och storhandlade på dagen och till sista lektionen tänkte jag verkligen ta bussen, problemet var att jag inte kom över den 4-5 filiga vägen (då det inte finns något övergångsställe) för att komma till busshållsplatsen så jag bestämde mig för att ringa en taxi istället. tio minuter senare stannar en limo framför mig och jag fattar ingenting.
- you called?
- no, I called for a taxi!
- yea, I was the one u talked to, it's the same thing. jump in.
- um, ok? but... I'm just going to the city college

haha, lagom pinsamt när han parkerade på skolparkeringen och jag fick kliva ur den framför alla studenter. jag typ sprang därifrån!




på kvällen hade Patrick, en vän till norskorna, bjudit med oss på ett födelsedagsfirande strax utanför SB. det skulle bara vara massa fina amerikanska pojkar och trots min snoriga näsa så var ju jag superpå. men när han väl var på väg att hämta oss och jag insåg att jag aldrig kommer bli frisk om jag inte vilar en dag, var jag ändå tvungen att banga. skickade ett mess och förklarade och svaret jag fick:

- I'm getting you in 30!

nee, men stannade hemma. duktig tjej. okej, här är den sanna anledningen: jag MÅSTE vara frisk nästa vecka, för då ska jag till LAS VEGAS! VEGAS VEGAS VEGAS! vi åker dit torsdag till söndag för att fira min födelsedag och för att Patrick och hans bror Chris ska hålla i the beerpong tournament där. vi ska bo på the Venetian, enligt mitt önskemål och detta är vår suite:


längtar SÅ!

A




Monday, August 23, 2010


Off to my very own birthday dinner party at "Something's Fishy" with my new friends.
Jag har verkligen världens, VÄRLDENS, bästa familj och vänner! Fastän jag inte har er här hos mig idag, så har mitt födelsedagsfirande genom skype gjort min dag. Mina bästaste samlade hos min familj och släkt och min underbara mamma som bakar tårta, fastän jag befinner mig på andra sidan jorden, kan det bli bättre?

Ni är bäst och helt oslagbara, I LOVE YOU!

/ The 21 year old! Hihi

Sunday, August 22, 2010

Fastän jag fortfarande är minderårig här, så fyller jag iaf officiellt 21 i Sverige och därför vill jag säga GRATTIS till mig själv och älghälsningar till er :) (älgornen är lite skadade, California living när det är som bäst helt enkelt)




I'm off to a girls night downtown! /A

Saturday, August 21, 2010

hej hej hej. nyaste update. jag är EJ hemlös längre. fy fan, det vill jag aldrig mer vara igen. jag menar, jag hade ju någonstans att ha mina saker och någonstans att sova men aldrig ett riktigt hem. för någon dag sen hittade jag en lägenhet, till mig själv. en jätte jätte jättefin. jag är supernöjd. tanken var att bo här själv. men Ida, som bor i IV, vill flytta in här så eftersom att det är suuuuperdyrt att bo här själv OCH det är tråkigt att bo själv i santa barbara så ska sötnosen flytta in hos mig om två veckor (läs imorgon, för hennes roommates är siiiiccckkk). sen jag bloggade senast har det inte hänt något storslaget egentligen, mest det gamla vanliga... ok, har jag festat varje dag förutom 2 sen jag kom hit. jag har BARA killkompisar (förutom Ida) och alla är svenskar. vi har hängt downtown, shoppat, ätit ute och gått på collegefester. vi har även haft lite skola 85% svenskar, 15% kineser. haha. jag börjar mina marketing och businesslektioner på måndag, då börjar även alla amerikaner. jag har lite amerikanska vänner (killar, tjejerna verkar verkligen ha ett allvarligt problem med mig) och de är supersöta, men alla är verkligen som på film, jag menar, ingen går på college för att bli nåt. amerikaner tar bara random kurser och utbldar så till "nåt" men alla bara går här för att festa ocg ragga. superlöjligt egentligen, plus att alla är typ 18-19. men jag har kul och jag älskar att allt är såååsååå amerikanskt, såååå TV. (jag vet att ni skrattar nu och tänker "SÅ Alma", men jag älskar det verkligen). min kamera har som sagt blivit snodd, men jag köper en ny nästa vecka.

idag var jag på fest i IV. Candy-tema. HAHAHAH... inga kommentarer, förutom att amerikaner VERKLIGEN går in för det. är det tema så ÄR det. sen messade min former roomie, Millia, mig och de hade också fest, så jag och Fredrik drog dit. sen kom alla andra. det var kul, sååå fint hus och massa folk. sen gick vi till huset next door där mina norksa vänninor och deras vänner Bruce osv bor (sög som vanligt, för de är fraternity killar och festarna är bara i deras föreningshus så deras hus är superäckligt) och därifrån stack jag rätt så fort för Johan ringde och så hämtade de mig med taxi och det bar av mot SB igen. hemma igen. messat med mina bff's och är nöjd.

börjar lägga upp bilder snart. jag vet att jag suger på detta men bloggrej=ej min grej.

love yaaaaa'll

A

Wednesday, August 18, 2010

jag lever, jag lovar! jag är bara upptagen med att leva mitt fantastiska liv. jag ÄLSKAR kalifornien.



vem vill inte gå till skolan varje dag? ocean view genom fönstret på lektion har ju aldrig någon dött av heller. på bilden: mina vänner Omar, Ida och Johan.
/Alma eller "ÄÄÄlma"

Saturday, August 7, 2010

what up, butter cup? en snabb uppdatering får ni nu för att jag har lovat att jag ska blogga. har varit lite dåligt med det nu för att jag fortfarande inte har ett rikigt hem. två dagar efter min ankomst flyttade jag nämligen ut från det superfina huset, för att det var alldeles för långt från skolan osv. utan bil kan man helt enkelt inte ta sig någonstans nu. jag bor för tillfället hos två tjejer och en amerikansk kille i en lägenhetskomplex med bara studenter och vi har pool och hela köret men även där ska jag flytta ut för att det är alldeles för trångt. återkommer med mer detaljer. jag har iaf sovit i IV (Isla Vista) hos en svensk tjej från skolan, för att festa här. partyt här är helt sinnessjukt. alla hus har fest och gatorna är fyllda med folk. sjukt kul. min kamera har dock blivit snodd, så jag har inte kunnat fota. men en ny ska införskaffas snarast. jag har shoppat också. (aja baja, känns som att jag är på semester så jag spenderar pengar som en galning) och så har jag bara njutit av den här helt fantastiska staden. idag har jag åkt cabriolet med två svenska killar hela dagen (ska nog flytta ihop med dem istället om vi hittar nåt, återkommer till det med) och bara hängt i stan, ätit och gjort lite manikyr. haha, det var en kille som fixade mina naglar, en kineskille. och så frågar han efter mitt nummer? vad tror han liksom, en kille som fixar naglar är INTE direkt sexigt. sen så sa han att han kunde göra mina naglar gratis, men BARA om han får komma hem till mig. herregud.

jag har registrerat mig på alla kurser som jag ska läsa nu, massa marketing och business och jag gillar det! skolan börjar på min födelsedag, SNART 21. yaaay. har aldrig känt mig såhär liten. fy fan alltså.

och så vill jag bara gratta min supersöta vän VALERIA som fyller hela 20 år och får köoa sin alkohol helt själv nu! jag önskar dig alla de snyggaste fotbollsspelarna i världen (fast du får dela med mig)! puzz

avslutningsvis så kan jag berätta att jag ska på underklädesfest ikväll som hålls av en fraternity (killförening på college)

A

Sunday, August 1, 2010

nu är jag äntligen framme, efter en ca 20-timmars resa, och jag älskar det. det började med att taxin släppte av mig precis utanför huset i Isla Vista och... herregud. okej, det var hur mycket folk som helst på gatan, det var fest i typ varannat hus på gatan (inklusive mitt) och utanför stod det ca 15 bilar parkerade. jag betalar taxichauffören och tänker vad i helvete jag ska göra nu, sjukt pinsamt att gå in med alla mina väskor (kom inte ens förbi alla bilar med dem) så jag börjar desperat ringa min ena roommate och lyckas slutligen få tag på henne. hon kommer ut och möter mig och hjälper mig in med väskorna. haha, så jävla pinsamt var det att gå där med resväskorna. väl uppe på mitt rum får jag träffa min andra roommate full och glad. ställer väskorna i garberdoben, lägger på lite smink och så var det bara att gå ner och festa med alla andra. fastän jag var supertrött och egentligen helst hade velat sova, så kan jag inte förneka hur nöjd jag var att få uppleva en riktig collegefest det första som händer. en massa röda plastmuggar överallt, bara en sån sak! btw, min utsikt är helt sjuk. vi har nog världens största altan och huset är på typ en klippa så havet är rakt ner.

igår åkte jag med min roommate Millia (som bara bor här över sommaren) och hennes tre vänner Joy, Craig och Bo till LA och Six Flags som en äventyrspark. jag är inte precis den som gillar att åka berg- och dalbana och andra sjuka åkattraktioner (1. det är inte SÅ kul och 2. jag litar inte allt på att de är säkra) men hela dagen var rätt rolig. åkte en åkattraktion som man fick STÅ UPP i, fastän den åkte huuur fort som helst och man var typ upp och ner hela tiden. efter den vägrade jag åka mer, aldrig har jag varit så rädd! vi kom omkring elva på kvällen och självklart var det lika livat då (inte i vårt hus dock) men jag gick och la mig på direkten och somnade nog efter 1 minut.

idag har jag pratat med familj och vänner och packat upp alla mina saker. gick och pratade med resten av tjejerna i huset och nu väntar jag på att åka och handla med två av dem. kl är halv fem här och jag har fortfarande inte ätit nånting. hittar ju ingenstans och man måste ha bil vart man än ska. måste nog prata med min papi om att leasa en, känns som om det blir tufft utan.

imorgon har jag bara registrering i skolan och sen tänkte jag bara kolla vilka böcker jag behöver, gå runt downtown, köpa en ny telefon osv.

jag saknar alla mina gullisar redan jättemycket och ser framemot att ha er hos mig snart.

A

Thursday, July 29, 2010

Frankrike med världens bästa vänner och Montenegro med världens bästa familj är över, två fantastiska semestrar. Brännan sitter perfekt och nu, nu mina vänner, har det blivit dags. Imorgon flyger jag till efterlängtade USA för att spendera de kommande fem månaderna i Santa Barbara. Jag har en del kvar som behöver packas och en del personer kvar att pussa och krama, så nästa gång ni hör från mig befinner jag mig här:

http://maps.google.se/maps?hl=sv&rlz=1T4SKPB_svSE315SE316&q=6599%20del%20playa%20drive%2C%20isla%20vista%2C%20ca%2093117%2C%20usa&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

PUSS, A

Thursday, June 24, 2010

Packat och klart! Tidigt imorgon sticker vi ut till skärgården för att fira midsommar. Vi kommer att vara på en egen ö, som Dezirées föräldrar har köpt! Superspännande! Igår var jag och Emilie och handlade en massa mat och dricka, gick omkring med kundvagn i en och en halv timme! När vi kom till kassan kändes det som att vi hade handlat mat till 20 hästar och inte 20 personer.

Jag var lite orolig att jag skulle missa VM's sexigaste match imorgon, men som tur är har killarna också tänkt på det så TV finns. Så jag får min dagliga dos av Christiano Ronaldo och kan sova gott inatt.

Hur som helst, jag är tillbaka på söndag när min fina pappa fyller 44 år! Sen väntar ytterliggare 5 dagars jobb (suck) och sen får jag äntligen packa till franska Rivieran!

A

Tuesday, June 22, 2010

Jag tror inte att jag är galen, men när jag tittar ut genom mitt fönster ser jag Spiderman springa omkring utanför. När jag tittar igen, är de två... Jag tror inte att jag behöver ett klarare tecken på att det är dags att flytta.

Monday, June 21, 2010

Om 14 dagar! Bara 14 dagar kvar tills vi steker på Rivieran.


Och: 24 dagar kvar till Montenegro (dör lite av längtan), 39(!) dagar till USA. Jaa, jag är en tönt som räknar ner dagar men jag kan inte hjälpa att jag älskar det!

/Alma

Friday, June 18, 2010

Det finns ingen hetare sport för killar än fotboll. Det finns inget bättre än snyyygga fotbollsspelare. Därför älskar jag VM, det är som en daglig dos av ögongodis som man inte kan få nog av.

Så under VM är jag min pappas bästa kompis, hans fotbollskompis som han high five:ar med en gång i kvarten.

A

Tuesday, June 15, 2010

Jag loggar säkert in på universitetets hemsida 173 gånger om dagen. "Två dagar" sa han att rättningen skulle ta. I torsdags förra veckan skulle alltså betygen på den sista delkursen ha publicerats. Men fortfarande ingenting. Inget betyg. Jag hatar att vänta. Om man lovar mig något så får man fan se till att hålla sig till det.

Idag är jag på shitty humör.

A

Monday, June 14, 2010

Dear weather God, don't even bother giving Sweden summer this year... I'm leaving in three weeks anyway. Ha!

Tuesday, June 8, 2010

DONE. Jag avslutade precis 2-års universitetsstudier! Har inte känt mig så här fri och lättad på länge. Och nästa år vid den här tiden är jag färdigutbildad ekonom, fan vad jag mår bra av att egoboosta lite.

Nu ska jag bara åka till skolan och lämna in mitt sista arbete, sen väntar en zuper busy week med jobb, rosé-dates, besök från USA, träning, fix inför semestrar och flytt osv. Och för en gångs skull ska jag INTE plugga, vilket jag har fått hundratals klagomål för på sistone (en viss person kan ta åt sig extra mycket).

Jag älskar mitt liv.


A

Monday, June 7, 2010

Sitter i skolan och skriver på min hemtenta. Eller nej, det gör jag egentligen inte. Vi sitter och diskuterar vad som gör tjejerna i USA populära, för att ingen av dem som vi har spanat in är snygga. Vi kom på att det är tuttarna. Jag har tuttar så jag kommer bli zzuuuperpopulär, har vi konstaterat.

Nu åter till global politisk ekonomi. Yay.

Btw, här ska jag bo och detta kommer vara utsikten från min balkong:


Sunday, June 6, 2010

Jag hoppas för eran skull att mitt bloggande kommer vara mer underhållande när jag har lämnat landet. För min egen också btw, så jag slipper skämmas.

Annars kan jag berätta att jag är döende idag. Det har blivit standard på söndagar efter utgång med mina vänner och det är inte okej. Därför ser jag supermycket fram emot att slippa Stureplan (läs Magenta och White) och de vanliga helgrutinerna i fem månader framöver. Kommer inte saknar det. Bara mina girlfriends som är... lite crazy.


Som jag sa; lite crazy. Berättar om älghornen en annan gång.

A

Tuesday, June 1, 2010

NU är jag klar med min modevetenskapliga hemtenta och det enda som återstår för denna termin, är min global political economy-uppsats som ska in om exakt en vecka. Sen får jag äntligen bara njuta av sommaren och se fram emot allt resande!

Idag har jag, vid sidan om allt pluggande, legat i med boendeletandet i Santa Barbara också. Duktig, jag vet. Får se om jag får någon positiv respons, håll tummarna och korsa fingrarna!

Monday, May 31, 2010

FYI: Idag är det 35 dagar kvar till Frankrike, vilket också innebär att jag har jobbat klart för detta år. Det är exakt 60 dagar kvar till USA och om 84 dagar fyller jag 21 år.

Och idag är det soligt ute.

A

Sunday, May 23, 2010

Nu är även biljetten bokad. Det är helt sjukt vad tiden går fort, jag är bara kvar i Sverige i ca 5-6 veckor till för sen är jag utomlands hela juli innan det bär av mot Santa Barbara. Jag längtar supermycket nu men samtidigt så tror jag inte att det blev verklighet i mina ögon förrän jag klickade på "bekräfta och betala"-knappen för flyget. Jag börjar tänka på att jag ska åka så långt hemifrån helt själv, att jag inte vet var jag ska bo än och, framförallt, att jag kommer sakna alla så himla mycket.

68 dagar kvar!

PS. Någon som kan vara snäppet mer taggad än jag, är Christoffer. Han planerar mer inför hans besök i SB än vad jag gör för mina fem månader där.

A

Monday, May 17, 2010

Sommaren börjar faktiskt komma till Sverige nu med (unbelievable, jag vet). Om bara ett par veckor har jag min sista deadline i skolan och då väntar detta:

French Riviera 5/7 - 13/7

Montenegro 15/7 - 27/7

California 30/7 - 22/12


/A

Monday, May 3, 2010

88 dagar kvar

Saturday, May 1, 2010

Igår fick jag mitt visum, vilket betyder att jag är klar med allt nu! Det enda som kvarstår är att få en liten underskrift av min studierektor (som ska godkänna kurserna jag vill läsa) och att boka min flygbiljett! En annan sak som oroar mina söta föräldrar lite är att jag fick visum till 2015, fastän jag bara sökte för ett halvår. Men no worries, jag kommer hem igen. Tror jag.

Monday, April 26, 2010

Nu (okej, på fredag) är det exakt tre månader kvar! Herregud, vad tiden går fort. Vart tar mitt liv vägen? Iaf. Idag var jag på den amerikanska Ambassaden på "intervju". Vilket skämt! Fick vänta i två timmar, hade tid kl 09.00 och kom därifrån kl 11.15 varav själva intervjun tog 1 min och 23 sek. Klart hon bara undrade hur det kommer sig att jag är montenegrin med tyskt pass och bor i Sverige... Nu är det i alla fall överstökat och det enda jag har kvar att göra är att boka flygbiljetten! Jag längtar SÅ mycket nu och hoppas hoppas hoppas att min fina bästis Emma följer med. Fortsättning följer...

Saturday, February 13, 2010

Mina antagningspapper har kommit. Den 1 augusti kommer jag att befinna mig i f-ing CALIFORNIA!

/A

Monday, January 25, 2010

Det är faktiskt bara sex månader kvar nu. Skolstarten ska kanske flyttas fram en vecka, vilket betyder att jag kanske får åka en hel vecka tidigare än planerat! Riktigt yaay-ish!