Saturday, August 7, 2010

what up, butter cup? en snabb uppdatering får ni nu för att jag har lovat att jag ska blogga. har varit lite dåligt med det nu för att jag fortfarande inte har ett rikigt hem. två dagar efter min ankomst flyttade jag nämligen ut från det superfina huset, för att det var alldeles för långt från skolan osv. utan bil kan man helt enkelt inte ta sig någonstans nu. jag bor för tillfället hos två tjejer och en amerikansk kille i en lägenhetskomplex med bara studenter och vi har pool och hela köret men även där ska jag flytta ut för att det är alldeles för trångt. återkommer med mer detaljer. jag har iaf sovit i IV (Isla Vista) hos en svensk tjej från skolan, för att festa här. partyt här är helt sinnessjukt. alla hus har fest och gatorna är fyllda med folk. sjukt kul. min kamera har dock blivit snodd, så jag har inte kunnat fota. men en ny ska införskaffas snarast. jag har shoppat också. (aja baja, känns som att jag är på semester så jag spenderar pengar som en galning) och så har jag bara njutit av den här helt fantastiska staden. idag har jag åkt cabriolet med två svenska killar hela dagen (ska nog flytta ihop med dem istället om vi hittar nåt, återkommer till det med) och bara hängt i stan, ätit och gjort lite manikyr. haha, det var en kille som fixade mina naglar, en kineskille. och så frågar han efter mitt nummer? vad tror han liksom, en kille som fixar naglar är INTE direkt sexigt. sen så sa han att han kunde göra mina naglar gratis, men BARA om han får komma hem till mig. herregud.

jag har registrerat mig på alla kurser som jag ska läsa nu, massa marketing och business och jag gillar det! skolan börjar på min födelsedag, SNART 21. yaaay. har aldrig känt mig såhär liten. fy fan alltså.

och så vill jag bara gratta min supersöta vän VALERIA som fyller hela 20 år och får köoa sin alkohol helt själv nu! jag önskar dig alla de snyggaste fotbollsspelarna i världen (fast du får dela med mig)! puzz

avslutningsvis så kan jag berätta att jag ska på underklädesfest ikväll som hålls av en fraternity (killförening på college)

A

Sunday, August 1, 2010

nu är jag äntligen framme, efter en ca 20-timmars resa, och jag älskar det. det började med att taxin släppte av mig precis utanför huset i Isla Vista och... herregud. okej, det var hur mycket folk som helst på gatan, det var fest i typ varannat hus på gatan (inklusive mitt) och utanför stod det ca 15 bilar parkerade. jag betalar taxichauffören och tänker vad i helvete jag ska göra nu, sjukt pinsamt att gå in med alla mina väskor (kom inte ens förbi alla bilar med dem) så jag börjar desperat ringa min ena roommate och lyckas slutligen få tag på henne. hon kommer ut och möter mig och hjälper mig in med väskorna. haha, så jävla pinsamt var det att gå där med resväskorna. väl uppe på mitt rum får jag träffa min andra roommate full och glad. ställer väskorna i garberdoben, lägger på lite smink och så var det bara att gå ner och festa med alla andra. fastän jag var supertrött och egentligen helst hade velat sova, så kan jag inte förneka hur nöjd jag var att få uppleva en riktig collegefest det första som händer. en massa röda plastmuggar överallt, bara en sån sak! btw, min utsikt är helt sjuk. vi har nog världens största altan och huset är på typ en klippa så havet är rakt ner.

igår åkte jag med min roommate Millia (som bara bor här över sommaren) och hennes tre vänner Joy, Craig och Bo till LA och Six Flags som en äventyrspark. jag är inte precis den som gillar att åka berg- och dalbana och andra sjuka åkattraktioner (1. det är inte SÅ kul och 2. jag litar inte allt på att de är säkra) men hela dagen var rätt rolig. åkte en åkattraktion som man fick STÅ UPP i, fastän den åkte huuur fort som helst och man var typ upp och ner hela tiden. efter den vägrade jag åka mer, aldrig har jag varit så rädd! vi kom omkring elva på kvällen och självklart var det lika livat då (inte i vårt hus dock) men jag gick och la mig på direkten och somnade nog efter 1 minut.

idag har jag pratat med familj och vänner och packat upp alla mina saker. gick och pratade med resten av tjejerna i huset och nu väntar jag på att åka och handla med två av dem. kl är halv fem här och jag har fortfarande inte ätit nånting. hittar ju ingenstans och man måste ha bil vart man än ska. måste nog prata med min papi om att leasa en, känns som om det blir tufft utan.

imorgon har jag bara registrering i skolan och sen tänkte jag bara kolla vilka böcker jag behöver, gå runt downtown, köpa en ny telefon osv.

jag saknar alla mina gullisar redan jättemycket och ser framemot att ha er hos mig snart.

A