första skolveckan avklarad. partyt började i torsdags i la brezza, första kvällen som vi var ute till 4, annars är man typ i säng senast kl 2 för att polisen crashar allt omkring 12. jag och Ida har blivit bundisar med Vince och Andrew (tatuerade killen) så vi har hängt med dem både torsdags och igår. i torsdags kom killarna och Idas tjejkompisar från Sverige över till oss, det blev lite drama och lite högljutt så min lanlord mailade mig om att vi måste var tystare på kvällarna. fick panik! har aldrig fått nåt klagomål förut så jag smörade ihop ett mail som hon gillade så nu är allt bra igen. vi är iaf supertysta och inga förfester här längre!
igår kom taxin och hämtade upp mig och Ida, sen åkte vi laget runt för att hämta alla och sen förfest i la brezza igen. det var födelsedagsfest i en av lägenheterna, men det visade sig BARA vara svenskar där så jag gick ner en våning, behöver verkligen inte fler svenska kompisar här. skulle ner och hälsa på några killar från Schweiz och se vad de gjorde för roligt men i ALLA lägenheter på nedervåningen var det bara svenskar också. helt sjukt. jag vägrade prata med nån, stod som en staty och tänkte för mig själv om jag verkligen var i Cali eller i typ... örebro. sen kommer en kille fram och säger (har blivit den vanligaste frasen sen jag kom hit för alla verkar tro att de träffat mig förut)
-hey, I know you!
-I don't think so... (jag var lite halvt irriterad)
-yaa I do, I think you're in my class. Alma, right? you're taking the international marketing class?
okej då... han ville att vi skulle med till IV, för några svenskar som vi har festat med förut hade bestämt limo för att åka dit. fastän han var supersöt, så var han också den ENDA amerikanen så jag passade. min förra roommate Kevin hade styrt den omtalade partybussen till IV så jag ville verkligen med den också. så jag börjar gå mot dem och då bara åker de ifrån oss. tack! jag och Ida går in till Andrew och Vince istället och festar med dem för att sen åka till IV med dem istället. väl i IV går vi till Idas gamla hem, för hon hade kvar nycklarna. dricker lite av hennes roommates dricka (catfight senare på kvällen haha) och möter sen Patrick och Chris. IV var inte så lyckat, slutar med att vi alla somnar hos Chris och jag och Ida hade en riktig vandringstur kl 8 imorse som slutade på ett mysigt café downtown, med te och turkey sandwiches. taxi hem, ätit choklad, kollat serier och sovit till kl 16. nu ska vi duscha och fixa oss, sen spana in Omars nya möbler som han har shoppat idag och sen är planen att jag och alla 21+are ska ut downtown! får se hur det slutar...
A
Saturday, August 28, 2010
Wednesday, August 25, 2010
vill berätta om min födelsedag lite fort också. jag vaknar av att Omar, Johan, Edvin och Ida kliver in genom dörren med tårta och sjunger ja må hon leva. jag som var mitt i en dröm fattar ingenting och drar typ täcket över huvudet. de gör massa frukost, kokar kaffe och skär upp tårtan och jag får mig en riktigt mysig födelsedagsfrukost. när jag vaknade upp hade jag fått ett dussin sms av alla underbara vänner med födelsedagshälsningar, FÖRUTOM mina föräldrar. de skickade bara
-kan du gå in på skype?
kul, tänkte jag, de har glömt min födelsedag! loggade iaf in efter ett tag och innan bilden kom fram hörde jag bara en massa röster sjunga och vad ser jag? alla mina allra bästaste kompisar, hela min familj och kusiner och vänner till familjen stå där och sjunga för mig. okej, de hade visst inte glömt mig. dåligt samvete, check!
eftersom jag är ledig på måndagar och fredagar hade jag en heldag för mig själv på måndag medan alla andra var i skolan. jag la mig på min uteplats och solade, planerade inför kvällen och fixade mig. jag bokade ett bord för ca 18 personer omkring kl 21 på en japansk restaurang downtown. Johan hämtade upp mig och Ida och vi mötte resten på restaurangen. alla kom, det var jättekul! vi hade två kockar som lagade maten framför oss och maten var supergod. speciellt med champagnen som jag beställde, såklart! när vi hade ätit upp kommer personalen in med trummor, ljus (tomtebloss eller vad det heter) och en cupcake specialitet och sjunger happy birthday för mig, alla andra också. haha, det var roligt. efter det blev det dock ingen utgång, första skoldagen var ju dagen efter och jag längtade efter att avsluta min superfödelsedag i min supersköna säng.

okej, nu är jag superförkyld. timing, verkligen! igår var jag tvungen att gå ut från föreläsningssalen för att jag hostade som oavbrutet i en evighet. så sjukt pinsamt. ja, igår var alltså min första riktiga skoldag. vilken dag! jag hade tre föreläsningar, de två första var mellan 9.30 och 12.30 och den tredje var mellan 18 och 21. campus var heeelt fyllt av studenter och vädret var helt underbart! jag träffade en amerikansk tjej, Amelia, på min andra föreläsning som visade sig vara i min sista klass också så hon var så snäll att köra hem mig efter skolan. tur det, för jag har fortfarande inte riktigt koll på busstiderna, inte köpt en cykel än och åka taxi till skolan varje dag blir lite dyrt i längden. jag och Ida (min nyinflyttade roommate) var och storhandlade på dagen och till sista lektionen tänkte jag verkligen ta bussen, problemet var att jag inte kom över den 4-5 filiga vägen (då det inte finns något övergångsställe) för att komma till busshållsplatsen så jag bestämde mig för att ringa en taxi istället. tio minuter senare stannar en limo framför mig och jag fattar ingenting.
- you called?
- no, I called for a taxi!
- yea, I was the one u talked to, it's the same thing. jump in.
- um, ok? but... I'm just going to the city college
haha, lagom pinsamt när han parkerade på skolparkeringen och jag fick kliva ur den framför alla studenter. jag typ sprang därifrån!


på kvällen hade Patrick, en vän till norskorna, bjudit med oss på ett födelsedagsfirande strax utanför SB. det skulle bara vara massa fina amerikanska pojkar och trots min snoriga näsa så var ju jag superpå. men när han väl var på väg att hämta oss och jag insåg att jag aldrig kommer bli frisk om jag inte vilar en dag, var jag ändå tvungen att banga. skickade ett mess och förklarade och svaret jag fick:
- I'm getting you in 30!
nee, men stannade hemma. duktig tjej. okej, här är den sanna anledningen: jag MÅSTE vara frisk nästa vecka, för då ska jag till LAS VEGAS! VEGAS VEGAS VEGAS! vi åker dit torsdag till söndag för att fira min födelsedag och för att Patrick och hans bror Chris ska hålla i the beerpong tournament där. vi ska bo på the Venetian, enligt mitt önskemål och detta är vår suite:
längtar SÅ!
A
Monday, August 23, 2010
Jag har verkligen världens, VÄRLDENS, bästa familj och vänner! Fastän jag inte har er här hos mig idag, så har mitt födelsedagsfirande genom skype gjort min dag. Mina bästaste samlade hos min familj och släkt och min underbara mamma som bakar tårta, fastän jag befinner mig på andra sidan jorden, kan det bli bättre?
Ni är bäst och helt oslagbara, I LOVE YOU!
/ The 21 year old! Hihi
Ni är bäst och helt oslagbara, I LOVE YOU!
/ The 21 year old! Hihi
Subscribe to:
Posts (Atom)









